RADIO UWM FM

Uwierz w muzykę

Teraz gramy

Title

Artist

Biedowo Music Festival 2024

Napisane przez dnia

Spotkanie z nietuzinkową muzyką odbędzie się z dala od miejskiego zgiełku we wsi Biedowo koło Barczewa. W tym roku na głównej scenie zagrają: Bombino, Tomasz Chyła Quintet, Sviniarski Orchestra, Błoto, Alameda i Tropical Soldiers In Paradise. Biedowo Music Fest odbędzie się w dniach 9 i 10 sierpnia.

TOMASZ CHYŁA QUINTET

Ich piąty album „Music we like to dance to” zdobył popularność nie tylko w Polsce, ale i w Chinach, gdzie TCQ mieli trasę koncertowa zeszłej jesieni. Liderem zespołu jest Tomasz Chyła, jeden z najzdolniejszych polskich skrzypków młodego pokolenia, który 11 lat temu był jednym z pionierów naszego festiwalu.

Usłyszysz progresywne riffy rockowe przeplatane pięknymi melodiami. Słuchając koncertu, poczujesz się jak na dobrej imprezie, muzyka zelektryzuje całe ciało i z pewnością zaczniesz tańczyć.

„Music We Like to Dance To” to zaproszenie do wspólnego tańca, bez zbędnego teoretyzowania i skomplikowanych rozważań. Ten album to muzyczna szczerość, dzięki której słuchacz znajdzie to, czego potrzebuje w danym momencie.

Tomasz Chyła – skrzypce
Emil Miszk – trąbka
Krzysztof Hadrych – gitara
Konrad Żołnierek – kontrabas, gitara basowa
Sławek Koryzno – perkusja

BŁOTO

To czteroosobowy skład wywodzący się ze znanego EABS. Sami określają swoją muzykę jako „Some weird and muddy future jazz from Poland”. Labirynty dźwięków w jakich porusza się zespół są trudne do zaszufladkowania. Ich brzmienie łączące jazzową improwizację z hip-hopowymi fundamentami, odziera słuchaczy z iluzji i prowadzi wprost do serca brutalnej rzeczywistości.

Po sukcesie płyty „Kwasy i zasady”, która wyprzedała się już w przedsprzedaży, powrócili z singlami “Szlam” i “Ścieki”, które wplatają się w opowieść o zmianach klimatycznych, podziałach społecznych i upadku struktur państwa prawa. Błoto oferuje muzykę, która wyrwie Was z marazmu i zmusi do myślenia. To dźwiękowa rebelia, która burzy schematy i każe na nowo spojrzeć na otaczający nas świat.

Latarnik – pianino, syntezatory, perkusjonalia
Wuja HZG – gitaa basowa, janczary
Cancer G – perkusja
Olafsaxx – saksofony, syntezatory, perkusjonalia

BOMBINO

Omara Moctar urodził się w 1980 roku w obozie Tuaregów w Nigrze. Dorastał w okresie dużego niepokoju politycznego, uciekając wraz z rodziną do Algierii, nauczył się grać na gitarze, oglądając filmy ze swoimi idolami, takimi jak Jimi Hendrix, Dire Straits, Ali Farka Toure i Tinariwen. Nie przestawał grać, ale ze względu na rosnące niepokoje polityczne postanowił pierwszy raz opuścić Afrykę i w 2006 wyjechał do Kalifornii już jako główny solista w trasie z zespołem Tidawt. W Kalifornii nagrał interpretację klasycznego utworu „Hey Negrita” zespołu Rolling Stones, wraz z Keithem Richardsem i Charliem Wattsem.

Po powrocie do Afryki wraz z narastającymi represjami politycznymi uciekł do Burkina Faso, gdzie rozpoczął pracę nad swoim pierwszym, oficjalnym albumem. Płyta „Agadez” oraz współpraca z Danem Auerbachem z The Black Keys nad albumem „Nomad” (2013) przyniosły mu międzynarodowe uznanie. Bombino wprowadził gatunek „Tuareggae”, łączący gitary Tuaregów z reggae na albumie „Azel”. Kolejny album studyjny, „Deran”, został nagrany w Casablance w Maroku jesienią 2017 roku. Album ten spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem na całym świecie i był nominowany do nagrody GRAMMY w kategorii „Best World Music Album”. Płytę „Live In Amsterdam” z 2020 poświęcił swojemu zmarłemu przyjacielowi i członkowi zespołu, Illiasowi Mohamedowi.

W 2023 roku powrócił z nowym albumem studyjnym „Sahel”, który został wyprodukowany przez Davida Wrencha i nagrany w Studio HIBA w Casablance w Maroku. Pomimo trudności, jakie życie stawia mu na drodze, Bombino podąża nieustannie naprzód w misji rozpowszechniania i zrozumienia piękna kultury Tuaregów na całym świecie — i między innymi na nadchodzącym BIEDOWO MUSIC FEST.

SVINIARSKI ORCHESTRA

“Sviniarski to ja, a Orchestra to ładne piosenki o miłości. Everyone’s fucking story w zespole zrodzonym z fascynacji japońskim post-rockiem i jego kunsztownym podejściem do rozszerzania utworów. Celem jest doprowadzić je do zapłonu, eksplozji i kulminacji. Ja z japońskich nauk mocno wziąłem sobie do serca właśnie eksplozje i kulminacje, więc staram się wpędzać swoje utwory w stan zapętlonego i nieskończonego wybuchu, by wywołać u odbiorcy stan ożywczej dezorientacji. Wszystko po to, by muzyka wypełniła ciało i poruszyła kończyny, a przed oczami każdej słuchającej osoby stanął prywatny pokaz filmowy.

Everyone’s fucking story. Rozdarte między chaosem a delikatnością. Do dowolnej interpretacji: radosnej, wściekłej, rozczarowanej, pełnej nadziei, smutnej, wdzięcznej.

A dla mnie to historia słodka, jak przysłowiowy miód na serce, zamknięta w piosenkach, które zbyt długo z nadzieją wpatrywały się w słońce, sfermentowały i wspomniane serce zostawiły oblepione grudkami.”

Alan Kapołka – perkusja
Szymon Zalewski – kontrabas
Krzysztof Hadrych – gitara
Michał Jan Ciesielski – saksofon
Adam Skorczewski9 – trąbka
Alicja Sobstyl – wokal
Magda Kuraś – wokal

||ALA|MEDA||

||ALA|MEDA|| (dawniej Alameda 5) to klejnot polskiej sceny niezależnej, znany z trudnej do zaszufladkowania twórczości. Łączą tradycyjne i nowoczesne rytmy z Globalnego Południa, (szczególnie Afryki i Ameryki Łacińskiej) z europejską awangardą, muzyką eksperymentalną i współczesną kulturą klubową.

Grupa jest międzypokoleniowym projektem z dekadami doświadczeń. Jacek Buhl (perkusja) to twórca polskiej nowej fali i post-punku (Variété) oraz yassu (Trytony). Rafał Iwański (perkusjonalia) znany jest z grup HATI i Innercity Ensemble, które łączyły post-industrialny trans z etnomuzykologią. Piotr Michalski (gitara basowa) i Łukasz Jędrzejczak (elektronika) to muzycy z post-rockowych i post-hardcore’owych zespołów (3moonboys, Javva, So Slow). Jakub Ziołek (gitara elektryczna, elektronika), laureat Paszportu Polityki, łączy brzmienia gitar akustycznych z cyfrową elektroniką (Stara Rzeka, Zimpel/Ziołek).

Zespolenie tych wszystkich rodzajów praktyk i doświadczeń muzycznych zaowocowało stworzeniem zupełnie nowej jakości na polskiej scenie alternatywnej, jakim jest obecne wcielenie grupy ||ALA|MEDA||. Zespół wydał dwa dobrze przyjęte albumy: „Duch Tornada” (2015) i „Eurodrome” (2019) i słynie z niezwykle intensywnych i euforycznych koncertów na takich festiwalach jak: Unsound Festival w Krakowie, Positive Futures Festival w Innsbrucku, Wine Nat White Heat Festival w Nantes i Paryżu, Sharpe Festival w Bratysławie, Avant Art Festival we Wrocławiu, a w tym roku również na Biedowo Music Fest.

TROPICAL SOLDIERS IN PARADISE

To siedmioosobowy zespół tworzący muzykę inspirowaną hip-hopem, jazzem, afrobeatem, oraz latynoamerykańską rytmiką. Szerokie instrumentarium, w skład którego wchodzą zarówno instrumenty tradycyjne, jak i współczesna elektronika tworzy unikalny styl grupy. Połączenie kojących melodii z wybuchowymi improwizacjami stanowi o niespotykanym charakterze zespołu który mimo swojej przystępności zachowuje nieprzewidywalną żywiołowość.

Marcin Sojka – MPC, perkusja, ksylofon
Maciek Łepkowski – gitara elektryczna
Tymek Bryndal – gitara basowa
Emilia Gołos – klawisze, syntezatory
Filip Krzysztoporski – perkusjonalia
Grzegorz Pałka – puzon
Kuba Łupiński – trąbka

Ponadto na SCENIE LEŚNEJ zagrają:

JOHANNES DE LEYSEN

Jacek Kozłowski to pochodzący z Olsztyna producent oscylujący wokół eksperymentalnych i ambientowych rewirów. Obecnie mieszka w Warszawie, tworząc od 2018 roku projekt muzyczny pod aliasem Johannes de Leysen. Członek kolektywu Trainspotting Events, z którym organizował rejwy na warszawskiej pradze wspomniane między innymi na łamach brytyjskiego Mixmaga. Współzałożyciel i organizator dwóch pierwszych edycji Sfora Festival.
Pod swoim imieniem i nazwiskiem wydaje kilka albumów ambientowych. Na Biedowo Music Fest możemy spodziewać się ciepłych brzmień oraz bujającej hipnozy pod gołym niebem

EVIUS

House, disco, bass, rave, electro, acid, techno. Te dary leśne przygotował dla nas, grający w tym roku na scenie leśne Evius. To Trójmiejsko-warszawska hybryda i gagatek. DJ, producent i organizator imprez pt. Kosmos i Rave Like It’s 1998. Puszcza muzykę z czarnych płyt lub obszernie zapakowanych pendrive’ów. Wydał swoją muzyką dla takich wytwórni jak Dom Trojga, Coastline Northern Cuts, Oramics, Father & Sons Records And Tapes i Potop Records.

ABĒDI B2B MAZZOTTI

Znajomi z podwórka, sąsiedzi wychowani na tym samym osiedlu, na co dzień nie grają razem, ale w Biedowie wystąpią w formie Back 2 Back. ABĒDI w swoich setach często stawia na zabawę tempem i wydobywanie nieoczywistego flow z szybszych numerów. Fascynują go rytualne i psychodeliczne brzmienia, których poszukuje pośród wielu gatunków – od minimali po psytrance i balansujący na granicy kiczu tech-house. Mazzotti natomiast kieruje się głównie indie dance połączonym z afrobeatowym groovem i housem.
Co wyjdzie z tego połączenia? Zobaczycie dopiero na Biedowie! Wiemy, że na pewno nie będziecie mogli przejść obok Sceny Leśnej, bez bujania się do puszczanych przez nich rytmów.

ZENWERK

Zenwerk to producent muzyczny, DJ, założyciel wytwórni oraz multidyscyplinarnego kolektywu artystycznego Synergy Cult. W swojej twórczości inspiruje się wczesnymi latami progressive, trance i tech house i eksploruje tekstury tripowej psychodelii i łagodnych dubowych dźwięków. Zenwerk wydawał swoją muzykę w takich wytwórniach jak Melting Point Expedition Community, Synergy Cult, a teraz czeka na swoje pierwsze winylowe wydanie w Night Tube!

BLANK

Dobrze czuje, kiedy przeczekać i zjechać, a kiedy podkręcić i uderzyć z impetem, by zaraz potem odpalić nad konsoletą triumfalnego kiepa. Kocha bass, nie boi się melodii, ani vocal sampli, a w napięciu pomiędzy kawałkami czuć, że to robota ścisłego umysłu, intuicji i selekcjonerskiego masterminda w jednej osobie, czyli tegorocznej artystki sceny leśnej. Blank rozgrzała swoją zajawkę na DJ-ing podczas kilkuletniego pobytu w Birmingham i Londynie – nie tylko zaczęła kolekcjonować tam płyty (nawet je sprzedawać), ale też uważnie przysłuchiwała się, co w lokalnym clubbingu piszczy. Po powrocie, z uchem nastrojonym przez sety brytyjskich OG, rozwijała się jako selektorka w gdańskiej Ziemi, by później stać się tam rezydentką i grać w klubach w całej Polsce. W 2023 razem z najlepszymi kumpelami (bestinami™) założyła kolektyw POISE.

TEKK

Korzeniami z warmińskiej wsi, z wyboru Gdynianin. Muzyczne inspiracje czerpie z wielu źródeł, wśród których najmocniej wybija fascynacja ambientowymi i dubowymi przestrzeniami, bezpośrednią, nieposkromioną punkową energią, głębią brytyjskiego basu i rytmiczną różnorodnością muzyki z różnych zakątków świata. W setach stara się wydobyć energię stworzoną z fuzji miksowanych utworów oraz przybliżyć świeże spojrzenie na niezależną muzykę klubową, tworzoną przez producentów którzy nie pozwalają ograniczyć się ramami gatunkowymi, tak jak we współprowadzonej przez niego audycji TEMPOMAT w Radio Kapitał.

 

———————————————————————————————————————–

BIEDOWO NA FACEBOOKU

BIEDOWO NA INSTAGRAMIE

BILETY 

 


Opinie czytelników

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola oznaczono *



RADIO UWM FM

Uwierz w muzykę

Teraz gramy

Title

Artist