Za nami drugi wykład nowego cyklu „Naukowe środy na UWM”! 27 marca w Bibliotece Uniwersyteckiej na spotkanie pod hasłem „Dramy i wyścig po zasięgi. Jak działają polscy influencerzy?” zaprosiła nas dr Katarzyna Andruszkiewicz z Wydziału Nauk Ekonomicznych UWM, znana też jako Doktorka od Marketingu.
Co dr Andruszkiewicz chciała przekazać licealistom i studentom, którzy pojawili się w kolejną środę w Bibliotece UWM?
Nie różnimy się za bardzo od naszych prapraprapradziadków w jaskiniach. Nasz mózg odbiera to, co chłoniemy z zewnątrz – czyli w dzisiejszych czasach z internetu – bardzo podobnie jak wtedy. Chciałam, żeby mieli taką świadomość, że to, co oglądają, co czytają (i emocje, które się z tym wiążą) to jest to, co historia świata zna, tylko w innej formie. Plotka była pierwsza. Później były książki, filmy, wiersze, popkultura, telewizor. A w dzisiejszych czasach mamy internet. Natomiast mechanizmy są te same! – mówiła nam Doktorka od Marketingu.
Z dr Katarzyną Andruszkiewicz rozmawiał Piotr Szauer. Posłuchajcie!
A kolejna „Naukowa Środa na UWM” już 10 kwietnia. Dr inż. Joanna Ciborska z Wydziału Nauki o Żywności UWM, opowie m.in. o tym, co dzieje się, gdy zbyt często ratujemy się energetykiem i łatwo dostępnym hot-dogiem ze stacji benzynowej…