30-letni dziś Brytyjczyk z Nottingham wdarł się przebojem na scenę muzyczną. „Przyszłością muzyki” nazywał go sam Noel Gallagher. Przede wszystkim jednak artysta podbił serca brytyjskiej publiczności – już jako 17-latek wystąpił na Glastonbury, zaś jego debiutancki album trafił od razu na 1. miejsce brytyjskich list.
Przełomowym momentem w jego życiu miał być jeden z odcinków serialu animowanego The Simpsons, w którym usłyszał utwór „Vincent (Starry, Starry Night)” Dona McLeana. Wokalista zaczął wówczas interesować się muzyką rockową i już jako nastolatek napisał swoje pierwsze piosenki. Ze względu na wiek nie może pamiętać tradycji amerykańskiej piosenki, ale sprawnie się do niej odwołuje, ze szczególnym naciskiem na twórczość Dylana. A umiar klasycznego folku potrafi przełamać przebojowym britpopowym refrenem.
„All Kinds Of People” to drugi singiel jakim Jake Bugg zapowiada swój szósty studyjny album pt. „A Modern Day Distraction”, który trafi do sprzedaży 20 września. Na tej płycie muzyk wraca do korzeni. „A Modern Day Distraction” to rockowe spojrzenie artysty rzucające światło na niesprawiedliwość, jakiej doświadczył poprzez otaczających go ludzi. Ognista i zaangażowana płyta zrodziła się z frustracji wynikającej z nierówności społecznych.
Singiel „All Kinds Of People” mówi o potrzebie otwarcia się i rozmowy o trudach życia zwykłych ludzi. – Wszyscy mamy swoje problemy. W kulturze brytyjskiej tak naprawdę z nikim o tym nie rozmawiamy. Musisz porozmawiać o tych sprawach z ludźmi, których kochasz. Musimy próbować sobie pomagać! – wzywa artysta. Zachęca słuchaczy, aby spojrzeli poza powierzchowne różnice i dostrzegli w każdym wspólne człowieczeństwo. Muzycznie zaś piosenka nawiązuje do korzeni – mod pop z nutką new wave, przypominający The Jam lub pewne elementy “London Calling” The Clash.
Jake Bugg będzie supportować Liama Gallaghera na imprezie na Malcie 22 września, po tym jak na początku roku zagrał szereg koncertów z byłym wokalistą Oasis i Johnem Squirem. Jesienią wyruszy w trasę promującą swoją najnowszą płytę.
BRIGITTE CALLS ME BABY – Pink Palace
Debiutanci z Chicago zapowiadają swój pierwszy album „The Future Is Our Way Out”, który ukaże się 2 sierpnia. Ich nazwa nawiązuje do nastoletniej korespondencji frontmana Wesa Leavinsa z kultową francuską aktorką Brigitte Bardot.
Kwintet rozpoczął działalność na początku 2023 roku, gdy lider przeprowadził się z Teksasu do Chicago po ukończeniu szkoły średniej. Leavins został zwerbowany do nagrania muzyki do filmu „Elvis” Baza Luhrmanna z 2022 r. Podczas pracy na planie poznał nagrodzonego Grammy producenta Dave’a Cobba (Jason Isbell, Brandi Carlile) i od tego czasu w dużej mierze pracują razem.
Singiel „Pink Palace” opowiada o pewnej ponurej fascynacji z dzieciństwa frontmana grupy. – Kiedy dorastałem, moja babcia miała książkę z lat 70-tych, która opisywała różne hollywoodzkie skandale i była tam część o Jayne Mansfield, która utkwiła mi w pamięci – wyjaśnia Levins, odnosząc się do aktorki i Playboy Playmate, która zginęła w wypadku samochodowym w wieku 34 lat. – Pamiętam, że było tam jej dość pornograficzne zdjęcie, a po przewróceniu strony było kolejne jej martwego ciała po wypadku samochodowym. To było tak uderzające i naprawdę pozostawiło na mnie wrażenie, do tego stopnia, że miałem dreszcze za każdym razem, gdy nawet spojrzałem na tę książkę na półce.
METRO – Hej Aloszka
Warszawski kwartet gra muzykę z pogranicza ejtisowego post-punku oraz alternatywnego rocka. Jego skład tworzą Olek Zajdel (gitara oraz wokal), Mikołaj Ilnicki (gitara), Mateusz Kwietniewski (bas) oraz Piotr Biczel (perkusja).
Formacja zadebiutowała epką „Stella” wydaną latem 2022, chwytając za serca tysiące młodych fanów poprzez melancholijne brzmienia akompaniujące nostalgicznym tekstom o poczuciu obcości, bezsilności, pustki oraz strachu przed przemijaniem. Ich druga epka „Metro” ukazała się niecały rok później poszerzając grono odbiorców zespołu oraz ukazując ich stylistyczną ewolucję. Pomimo relatywnie krótkiego stażu Metro występowało w wielu zakątkach Polski, zapełniając takie miejsca jak słynna Czarna Sala w Pogłosie [*]. Dzielili również scenę z takimi zespołami jak Wieże Fabryk czy The Stubs.
Singiel „Hej Aloszka” zwiastuje debiutancki LP. Tekst piosenki luźno nawiązuje do treści „Braci Karamazow” Fiodora Dostojewskiego. Idąc tym tropem powstała do singla sesja zdjęciowa ze stylizacjami odwołującymi się do XIX wieku, a za tło posłużył dworek z lat 20. XIX wieku znajdujący się w Skarżysku-Kamiennej oraz okoliczne tereny.
BILLIE EILISH – Birds Of A Feather
Drugi singiel z wydanej w maju płyty „Hit Me Hard And Soft”. To sentymentalna ballada, która od początku była jedną z ulubionych piosenek fanów gwiazdy popu. Jej tytuł nawiązuje do powiedzenia „birds of a feather flock together”, czyli „ciągnie swój do swego”.
Eilish śpiewa tu we wrażliwym i emocjonalnym tonie o miłości, która trwa wiecznie, nawet po śmierci. Stwierdza, że jest to silna więź, która pozostaje silna, nawet gdy sprawy stają się trudne. Chce, aby kochanek był z nią na zawsze.
SEA SAW – Surf Simulation [PŁYTA TYGODNIA]
Pięcioosobowy zespół z Gdańska, który tworzą: Maksymilian Mróz (gitara i wokal), Dawid Leszczyński (syntezatory), Piotr Jarmowski (bas), Paweł Rucki (perkusja) i Kamcio Kolendo (gitara/wokal wspierający).
„Surf Simulation” to drugi krążek trójmiejskiej załogi. Ukazuje się trzy lata po debiutanckiej płycie „Sea Saw” z 2021 roku. Zespół eksploruje gitarową psychodelię, posługując się zarówno stonowaną melodyjnością, jak i surowym hałasem. W ich twórczości można odnaleźć shoegaze’ową hipnotyczność, krautrockową motorykę i post-punkową energię. Ich brzmienie nie daje się łatwo sklasyfikować, ale od wydania debiutanckiej płyty naturalnie ewoluowało w stronę zadziornej piosenki.
Muzycy z materiałem z najnowszej płyty gościli już na takich festiwalach jak: Męskie Granie 2022, Soundrive 2022, Sea You 2022, Sea You 2023. Kolejne okazje, żeby usłyszeć sea saw na żywo latem i jesienią 2024.
Lista utworów:
1. Benzo driver
2. Superstar
3. Cold brunette
4. B_Last
5. Penny whistle
6. G_Beat
7. Gaze
8. Sploty
9. Drop
Rozmowy z zespołem możecie wysłuchać we wtorkowej audycji „Uwierz w muzykę”. Stay tuned!