CINNAMON GUM – It’s Alright [PIOSENKA TYGODNIA]
„It’s Alright” to pierwszy singiel zapowiadający nowy album Cinnamon Gum – projektu Macieja Milewskiego znanego jako MaJLo. Premiera krążka „The Cinnamon Show” zaplanowana jest na wrzesień tego roku. Utwór łączy ciepłe brzmienie akustycznych instrumentów, typowe dla soulu lat 60-tych XX wieku z energetycznym rytmem, przenosząc słuchaczy w złotą erę funku lat 70-tych.
Oprócz Macieja w nagraniach udział wzięli: Tomasz Rafalski (syntezatory, wurlitzer), Tomasz Sadecki (bas), Ignacy Gajewski (perkusja), Sławek Koryzno (bębny) oraz Agnieszka Brenzak i Renia Tuszyńska (chórki).
DARIA ZE ŚLĄSKA – Co tam jak się masz
Kolejny singiel promujący drugą płytę Darii ze Śląska „Na południu bez zmian”. Album ukazał się niemal równo rok po premierze nagrodzonego dwoma Fryderykami debiutu autorki i wokalistki, która w tym tygodniu wystąpi na scenie Olsztyn Green Festivalu.
Bez zmian pozostaje przenikliwość i zmysł obserwacji w tekstach, w których rozkłada ona na czynniki pierwsze związkową codzienność oraz życiowe wzloty i upadki nie oszczędzając przede wszystkim siebie. Brzmieniowo pokazuje już nieco inne oblicze. Mamy tu do czynienia z mniejszym ciężarem, ale dalej ze szlachetnością i chwilami lekkim brudem.
FONTAINES D.C. – Here’s The Thing
Fontaines D.C. opublikowali „Here’s The Thing”, trzeci singiel z ich długo oczekiwanego czwartego albumu „ROMANCE”, który ukaże się 23 sierpnia nakładem XL Recordings.
„Here’s The Thing” został napisany na kilka dni przed wejściem zespołu do studia, aby nagrać album. Utwór zaczyna się od mechanicznych, wykręconych dźwięków gitarowych w stylu Placebo oraz elektronicznej ekspresji Shygirl i Eartheater. „To niespokojna melodia, która wwierca się, balansując między bólem a odrętwieniem” – opisuje wokalista Grian Chatten.
Towarzyszący teledysk stworzony przez uznaną reżyserkę Lunę Carmoon (Hoard, Shagbands, Nosebleed) doskonale oddaje intensywne uczucia i paranoję utworu. Oddając esencję horrorów dla nastolatków, takich jak „The Lost Boys” i „Phenomena”, teledysk „Here’s The Thing” przenosi nas na tradycyjny konkurs tańca irlandzkiego, w którym triumfuje chaos, ujawniający się w wyjątkowo zapadającej w pamięć perspektywie Carmoon.
FOSTER THE PEOPLE – Chasing Low Vibrations
Amerykańska grupa Foster The People w najbliższy piątek 16 sierpnia wyda swój czwarty studyjny album „Paradise State Of Mind”. To powrót po siedmiu latach. Poprzedni krążek „Sacred Hearts Club” ukazał się bowiem w 2017 roku.
Album inspirowany jest przede wszystkim pejzażem muzycznym końca lat 70-tych XX wieku z elementami disco, funku, gospel i jazzu, a teksty piosenek – takimi wydarzeniami, jak pandemia Covid-19. Mark Foster stwierdził, że jego fascynacja muzyką dekady lat 70-tych kontrastuje ze zmianami politycznymi, społecznymi i kulturowymi tamtych czasów. Jest to także płyta bardziej analogowa, z mniejszym wykorzystaniem cyfrowych dźwięków i instrumentacji w porównaniu do poprzednich albumów.
Wcześniej krążek zapowiadały single: „Lost in Space” oraz „Take Me Back”. „Paradise State Of Mind” to pierwszy album zespołu, na którym nie pojawi się perkusista Mark Pontius (odszedł z zespołu zespołu w październiku 2021 roku). Jest to także ostatnia płyta grupy, na której zagrał gitarzysta Sean Cimino (odszedł z Foster The People na trzy miesiące temu).
ALEX IZENBERG – Alex Izenberg & The Exiles [PŁYTA TYGODNIA]
„Alex Izenberg & The Exiles” to czwarty album Alexa Izenberga będący zarazem pierwszą płytą nagraną z pełnym zespołem. Na „Alex Izenberg & The Exiles” artysta z Los Angeles skupił się na prostym celu – stworzeniu czegoś trwałego. Melodie są romantyczne i ciepłe, a aranżacje zachęcająco rozbudowane, z mistrzowskim wykorzystaniem nowego zespołu, który powstał wokół najlepszych utworów w jego karierze. Na płycie, która gromadzi najszerszą gamę współpracowników Izenberga, pojawił się także weteran produkcji Phil Ek (Fleet Foxes, Father John Misty, Built to Spill), który zmiksował album. Finalny dźwięk jest tak samo intymny, jak na każdym z bardziej hermetycznych materiałów Izenberga, jednocześnie rzuca mistyczny blask współpracy, który wydaje się zupełnie nowy w jego twórczości.
Sercem „Alex Izenberg & The Exiles” są śmiałe pomysły czerpiące inspirację z porywających rozważań filozofa Alana Wattsa, wielowarstwowej narracji King Crimson i obrazowych pejzaży Fleet Foxes. Choć tematyka może wydawać się ezoteryczna, Izenberg i jego zespół pozwolili, aby muzyka przyjemnie spłynęła na ziemię.
Trzon zespołu stanowi przyjaciel z dzieciństwa Izenberga i główny współpracownik, multiinstrumentalista Greg Hartunian. Para współprodukowała album w Tropico Beauty w Glendale w Kalifornii, gdzie pozwolili utworom rozwijać się we własnym tempie, opierając się na intensywnym, wielomiesięcznym procesie pisania Izenberga. Wkrótce dołączyli do nich także inni współpracownicy, w tym perkusista Jay Rudolph (Weyes Blood), klawiszowiec Tyler Cash (Devendra Banhart), basista Max Whipple (Sparks), gitarzysta Connor Gallaher (Lana Del Rey), saksofonista Colin Kupka, gitarzysta Dashiell Le Francis oraz wokaliści: Marina Allen, Juliana Giraffe, Gracie Jackson i Colby Nathan. Przy akompaniamencie wspaniałych aranżacji smyczkowych Izenberga i Cynthii Tolson (MUNA), płyta stanowi odważną nową odsłonę tego ponadczasowego artysty, który nadal czerpie radość z zaskakiwania słuchaczy.
Prawie każdy utwór na „Alex Izenberg & The Exiles” wydaje się być centralnym punktem, a po raz pierwszy w karierze Izenberga olśniewające brzmienie odpowiada wielkości jego wizji. Na albumie jego przekaz nigdy nie był bardziej bezpośredni, jego głos nigdy nie brzmiał wyraźniej, a jego piękna, nieuchwytna logika nigdy nie była bardziej dopasowana do otaczającego go świata.
„Alex Izenberg & The Exiles” podejmuje wzniosłe tematy, takie jak Bóg i śmierć, miłość i przeznaczenie, marzenia i wolna wola. „Chciałem zadawać wielkie pytania” — wyjaśnia Izenberg — „i komentować wielkie sprawy”.
Tracklista:
1. The Gospel of Exiles
2. An Obscured Odyssey
3. The Wraith Behind Our Eyes
4. Drinking the Dusk Away
5. Dreams of Déjà Vu
6. Threaded Dances
7. Only the Moon Knows
8. Pareidolia
9. United States (of Mind)
10. Apophenia
11. As the Dawn Serenades the Dark