Po weekendzie pełnym emocji wracamy z dawką muzyki, która jeszcze bardziej je podkręci. Przez cały wachlarz nastrojów poprowadzi nas KALEO na albumie Mixed Emotions, zaś „Sztylet” w piosence tygodnia wbije Żurkowski. Do tego potańczymy przy nowych singlach Tune-Yards i The Dare, a na 95,9 fm zadebiutuje mroczna Luvcat.
ŻURKOWSKI – Sztylet [PIOSENKA TYGODNIA]
Żurkowski to zespół polskich muzyków na emigracji, założony w Doncaster przez Łukasza Żurkowskiego – wokalistę, gitarzystę, autora tekstów i kompozytora, pochodzącego z Suwałk.
Muzycznie grupa oscyluje wokół alternatywnego rocka z silnym wsparciem brzmień elektronicznych. W 2019 ich kariera nabrała rozpędu – utwór „Ciemność” zwyciężył w konkursie Męskie Granie Young, dając im przepustkę do grania na największych scenach w Polsce. Występowali nie tylko na Męskim Graniu, ale także na Festiwalu Pol’and’rock czy na głównej scenie WOŚP.
Po debiutanckiej płycie „Włóczęga”, w 2022 roku ukazał się drugi album zespołu, zatytułowany „Kurz”, zawierający takie rockowe przeboje jak „Zmiennicy”, czy „Western” (duet z Tomaszem Organkiem). W lipcu 2023 ukazał się trzeci długogrający krążek zespołu, zatytułowany „Lipcowi”. Teraz przyszedł czas na zupełnie nowy materiał.
Postanowiliśmy nagrać wideo w naszej salce prób, w której piosenka powstała. Surowy obrazek i surowe brzmienie – taki był zamysł. Perkusję nagraliśmy w zaprzyjaźnionym Happy Lights Studio pod okiem Maciasa. Produkcją zajęliśmy się sami, a za miks i mastering odpowiedzialny jest Tomasz Zed Zalewski.
Nowy singiel „Sztylet” to druga tegoroczna propozycja zespołu. To próba wyrwania się z własnego chaosu i tęsknota za wolnością od wewnętrznych demonów.
LUVCAT – Lipstick
Młoda artystka z Liverpoolu wyrasta na wschodzącą gwiazdę angielskiej muzyki. Łączy w swojej twórczości paryską dekadencję z brytyjską szorstkością, tworząc unikalną mieszankę gotyckiego romantyzmu i teatralnej zmysłowości. Luvcat przyciąga tłumy swoją sceniczną osobowością, opowiadając historie o nieszczęśliwej miłości, mrocznych fantazjach i niespełnionych pragnieniach.
W jej muzyce pobrzmiewają echa Nicka Cave’a, kabaretu, The Cure oraz The Rat Pack, a gotyk miesza się z blichtrem w teatralnej figlarności. Artystka sprawuje kontrolę nie tylko nad muzycznymi aspektami swej twórczości, ale odpowiada również za stronę kreatywną teledysków, kreując tym samym swój oryginalny świat, zarówno w warstwie dźwiękowej, jak i wizualnej.
Jej nowy singiel Lipstick utrzymany jest w klimacie noir. Inspiracją do jego powstania było przypadkowe spotkanie z mężczyzną, który nazwał Luvcat „laleczką” – a później sam zagrał na perkusji w tym utworze.
Lipstick to piosenka o miłości i kinku. O pragnieniu bycia kimś, kto sprawia przyjemność, kto jest traktowany jak mała lalka, ale jednocześnie otaczany czułością i oddaniem
– mówi Luvcat.
Artystka występowała jako support dla zespołu The Last Dinner Party podczas europejskiej trasy koncertowej. W kwietniu natomiast zaliczyła pierwszy występ w Polsce – wierzymy, że nie ostatni!
TUNE-YARDS – How Big Is The Rainbow
W miniony piątek kalifornijski zespół Tune-Yards zaprezentował swój szósty album studyjny – Better Dreaming. To najbardziej przystępna i taneczna propozycja w dorobku duetu, a zarazem wyrazisty manifest twórczy. Będący partnerami scenicznymi i życiowymi Merrill Garbus i Nate Brenner wracają do korzeni – surowych, zapętlanych rytmów i energii w stylu DIY – by zmierzyć się z wyzwaniami współczesności i emocjonalnym chaosem.
Album powstał w atmosferze swobody i domowej intymności, po okresie izolacji i przerwy od koncertów. Płyta Better Dreaming łączy funk, disco, art-pop i elektronikę z treściami o empatii, sile emocji i potrzebie przemiany. To muzyka bezpośrednia, energetyczna i z przesłaniem – gotowa zarówno by porwać do tańca, jak i i dać do myślenia.
Tune-Yards zdobyli międzynarodowe uznanie albumem W H O K I L L (2011), a później kontynuowali współpracę z wytwórnią 4AD, wydając m.in. Nikki Nack i Sketchy. Poza działalnością muzyczną, Garbus i Brenner komponują również dla kina i telewizji – aktualnie pracują nad muzyką do filmu I Love Boosters w reżyserii Bootsa Rileya.
Posłuchajcie trzeciego i ostatniego singla z płyty – utworu „How Big Is The Rainbow”, który przynosi jasne przesłanie, że emocje mogą być drogowskazem do przemiany i empatii.
THE DARE – I Can’t Escape Myself
Już 20 czerwca ukaże się What’s Wrong With New York?: Afters – rozszerzona wersja świetnie przyjętego debiutu The Dare. Na wydawnictwie znajdą się niepublikowane wcześniej utwory z sesji nagraniowych oryginalnej płyty, w tym cover „I Can’t Escape Myself” z repertuaru post-punkowej, angielskiej grupy The Sound.
Debiutancki album The Dare spotkał się z bardzo ciepłym przyjęciem. Znalazły się na nim takie utwory jak viralowy singiel „Girls” (ponad 56 mln streamów na Spotify), „Perfume” czy znany z naszej anteny „All Night”. The Dare, czyli Harrison Patrick Smith, zyskał rozgłos także dzięki EP-ce The Sex oraz współpracom z Charlie XCX, PinkPantheress, Yves Tumorem i Water From Your Eyes.
Artysta ma za sobą występ na Coachelli oraz obecność na 67. gali Grammy, a aktualnie zagrał wyprzedaną, siedmiodniową rezydenturę w brooklyńskim klubie Baby’s All Right. Wkrótce pojawi się na festiwalach Primavera, Lollapalooza, Reading & Leeds i będzie supportował Justice podczas ich kalifornijskiej trasy.
KALEO – Mixed Emotions [PŁYTA TYGODNIA]
Islandzka formacja KALEO, jeden z największych fenomenów światowego rocka ostatnich lat, powraca z trzecim albumem studyjnym „Mixed Emotions”. To ich najbardziej różnorodne i osobiste wydawnictwo do tej pory – pełne kontrastów, od bluesa i rocka po folkowe ballady i elektroniczne akcenty.
Płytę otwiera mocny singiel „Bloodline”, inspirowany hip-hopem lat 90., z charakterystycznym, chropowatym wokalem JJ Juliusa Sona i nowoczesną produkcją.
– To zupełnie inne podejście niż w pozostałych utworach – mówi JJ. – Chciałem, by słuchacze od razu poczuli, że ten album to nowy rozdział.
Album „Mixed Emotions” to zaproszenie do refleksji nad pełnym spektrum emocji, które towarzyszą nam w trudnych czasach. Płyta o wewnętrznych zmaganiach, ale też o akceptacji tego, co spada na nasze barki. Zespół nie boi się poruszać trudnych tematów, takich jak przemoc z użyciem broni, samotność czy tęsknota – ale też umie uchwycić radość i luz codziennego życia.
Płyta została nagrana w Nashville, wyprodukowana przez zdobywców Grammy – Eddiego Speara (współpracującego m.in. z Zachiem Bryanem i Sierrą Ferrell) i Shawna Everetta (znanego z pracy z The Killers i Kacey Musgraves) – oraz lidera zespołu JJ Juliusa Sona. KALEO ma na koncie ponad 4 miliardy streamów, dziesiątki wyróżnień i wyprzedane koncerty na całym świecie, w tym na Wembley i Red Rocks.
Na krążku nie brakuje znanych już fanom singli: „Back Door”, „Rock N Roller”, „USA Today” oraz refleksyjnego „Lonely Cowboy”. Szczególnym momentem albumu jest nowa wersja islandzkiej kołysanki „Sofðu Unga Ástin Mín”, którą publiczność śpiewa z zespołem na całym świecie w ich ojczystym języku.
TRACKLISTA:
1. BLOODLINE
2. USA TODAY
3. ROCK N ROLLER
4. RUN NO MORE
5. BACK DOOR
6. LONELY COWBOY
7. THE GOOD DIE YOUNG
8. LEGACY
9. MEMOIRS
10. SOFDU UNGA ÁSTIN MÍN